افزایش شتاب ماشین
افزایش شتاب خودرو | چیکار کنم شتاب ماشینم بیشتر بشه؟

روش و راهکار های افزایش شتاب ماشین

اغلب افراد تمایل دارند خودرویی با شتاب بالا داشته باشند. به‌ همین دلیل به‌ دنبال راه‌ هایی هستند تا بتوانند شتاب اتومبیل خود را افزایش داده و از این بابت محدودیتی برای آن‌ ها وجود نداشته باشد. در این مقاله به بررسی روش و راهکار های افزایش شتاب ماشین خواهیم پرداخت.

شتاب ماشین

در کارخانه های خودروسازی تولید خودرو را براساس استاندارد هایی که برای آن‌ ها تعیین می‌ شود. در استانداردهای مذکور عموماً بیان شده ماشین‌ ها طوری ساخته شوند که درصد تصادفات پایین آید. با توجه به این‌ که اگر شتاب خودرو را در سطح بالا قرار دهند ممکن است سرعت زیاد سرنشین خودرو باعث رخ دادن اتفاقاتی ناخوشایند در جاده شود.

البته علاوه‌ بر خطر تصادف مورد دیگری که ممکن است شتاب را محدود کند مصرف مورد نیاز بنزین و گاز در ماشین های با شتاب بالا است. این عوامل سبب شده که کارخانه ها نتوانند به صورت فابریک، شتاب خودرو را در حد بالا قرار دهند. البته زمانی ممکن است بر اثر عوامل گوناگون شتاب خودرو از حالت معمول خود خارج شود.

در چنین مواقعی نیاز هست که روش و راهکار های افزایش شتاب ماشین را پیگیری کرد. قطعا راه حل هایی وجود دارد که با کاربرد آن ها می توان شتاب را به ماشین بر گرداند.

روش های بالا بردن شتاب ماشین

بررسی روغن موجود در موتور

وجود روغن در خودرو حیاتی می باشد. در موتور خودرو پیستون هایی قرار دارند که درون سیلندر هستند. ماشین برای عملکرد درست نیاز دارد که پیستون ها به راحتی در سلندر ها به حرکت در آیند. به همین منظور زمانی که با کاهش شتاب ماشین مواجه شدید حتما به بررسی روغن موجود در خودرو بپردازید. علاوه بر میزان و کیفیت روغن فیلترها و کثیف بودن آن می تواند باعث کاهش شتاب شود. در نتیجه برای بالا بردن شتاب می توان تعویض فیلتر را جزء روش و راهکار های افزایش شتاب ماشین به حساب آورد.

بررسی کاتالیزور خودرو

کاتالیزور قطعه درونی خودرو هست. این کاتالیزور هست که نقشی موثر در تصفیه گازها ی خودرو ایفا می کند. زمانی که کاتالیزور خراب شود موتور خودرو نیز آسیب خواهد دید. آسیب دیدن موتور نیز می تواند شرایط را برای کاهش شتاب فراهم کند. از این رو، بهترین کار این است که به محض متوجه شدن اخلال یا خرابی در کاتالیزور حتما تعویض و سرویس آن صورت گیرد تا احتمال آسیب به موتور که کاهش شتاب خودرو را در پی دارد به کمترین مقدار برسد.

بررسی انژکتور

اگر انژکتور به دلیل نفوذ مقادیر زیادی آلودگی کثیف شود راه ورود مواد مهم و مفید سوخت به سیلندر مسدود خواهد شد. با توجه به این که محفظه احتراق به شدت به سوخت نیاز دارد اگر سوخت مورد نیاز آن تامین نشود، پیامد آن کاهش شتاب خودرو خواهد بود. به همین دلیل، بهترین راهکار این است که انژکتور، بررسی شود. چنانچه میزان آلودگی به حدی باشد که بتوان آن ها را برطرف نمود کار زدودن آلودگی انجام خواهد شد. ولی اگر آلودگی یا نقص بیش از حد باسد نیاز هست که انژکتور به طور کامل تعویض شود تا شتاب به خودرو بر گردد.

بررسی گاز

در سیستم گاز خودرو سیمی وجود دارد که به دریچه هوای خودرو متصل هست. زمانی که برای گاز دادن بیشتر، پدال گاز تا آخر فشار داده می شود هوا از سمت دریچه با استفاده از سیم به سمت سر سلیندر ها رهسپار می شود و خودرو با گاز، بیشتر شتاب بیشتری خواهد گرفت. زمانی که در سیستم گاز نقصی ایجاد شود. به طور مثال، سیم گاز بریده شده یا این که از جای درآمده باشد با فشردن پدال گاز امکان انتقال هوای مورد نیاز از دریچه به سیلندر مقدرور نخواهد بود. در نتیجه هر چه بیشتر پدال فشرده شود، عمل شتابی از خودرو صورت نخواهد گرفت. از این رو، بهتر است که بعد از بررسی سیستم گاز و مشاهده این مشکل برای رفع مساله کاهش شتاب، حتما سیم گاز تعویض شود.

بررسی پمپ بنزین

در خودرو، بخشی به نام باک وجود دارد که آن را پر از بنزین می کنند. زمانی که باک خالی باشد نمی توان خودرو را روشن و به حرکت در آورد. پمپ هایی در این قسمت قرار داده شده که بنزین مورد نیاز را به سمت سیلندر ها برای سوخت و انجام عنل احتراق به وسیله شمع ارسال می کنند‌. چنانچه پمپ سوراخ یا معیوب شده باشد این انتقال سوخت از باک به سیلندر شدنی نخواهد بود. خراب شدن پمپ بنزین می تواند به دلیل استفاده از بنزین بدون کیفیت و نا مرغوب نیز رخ دهد. نتیجه این مشکل نیز کاهش شتاب خودرو می باشد. در پی این بحث، روش و راهکار های افزایش شتاب ماشین برای این مشکل می توان گفت که تعویض پمپ بهترین راه حل خواهد بود.

کلام آخر

پیدا کردن روش و راهکار های افزایش شتاب ماشین می تواند مشکل شتاب پایین ماشین را حل کند. در نتیجه سرنشین می تواند با شتاب بالا رانندگی کند.