آشنایی با لوازم یدکی خودرو شرکت سایپا

 

آشنایی با لوازم یدکی خودرو شرکت سایپا:

شرکت سایپا، یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین شرکت های ایرانی می باشد که در زمینه ی ساخت انواع خودرو های ایرانی، به عنوان یکی از بهترین شرکت ها در کشور ایران شناخته می شود و بسیاری از محصولات تولید شده توسط این شرکت ایرانی، به کشور های همسایه همچون کشور عراق صادر می شوند و ارز آوری بسیار مناسبی را برای کشور به همراه دارند. این شرکت در زمینه ی تولید لوازم یدکی خودرو نیز فعالیت های گسترده ای دارد. برای تعمیر و بازسازی خودرو هایی که دچار مشکل و یا تصادف شده اند، می توان از این قطعات یدکی استفاده کرده و خودروی خود را تعمیر و بازسازی نمود. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با چند مورد از لوازم یدکی خودرو های تولید شده توسط شرکت سایپا آشنا کرده و درباره ی آن ها توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

لوازم یدکی خودرو

آشنایی با قطعات خودرو

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، شرکت سایپا یکی از بهترین و قدیمی ترین شرکت های خودروسازی ایرانی می باشد که در زمینه ی ساخت انواع خودرو های ایرانی با کیفیت فعالیت می کند. به عنوان مثال خودرو هایی مثل پراید 111، پراید 132، تیبا و …، از جمله ی خودرو هایی هستند که توسط این شرکت خودروسازی تولید شده و روانه ی بازار خودرو می شوند. هر خودرویی که توسط این شرکت خودروسازی تولید شده و روانه ی بازار می شود. از قطعات مختلفی تشکیل شده است. به عنوان مثال قطعاتی مثل موتور خودرو، فرمان، گیربکس، شیشه های خودرو، شاسی و بدنه ی خودرو و … از جمله ی مهم ترین قطعات و قسمت های خودرو به شمار می روند. که مونتاژ و سر هم کردن این قطعات با دقت بسیار بالایی توسط شرکت خودروسازی سایپا انجام می شود. تا محصولاتی با کیفیت بالا به دست مردم برسد. این شرکت هر ساله تعداد آپشن ها و قطعات خودرو های خود را افزایش می دهد و سعی می کند. تا ایمنی خودرو های تولید شده در شرکت خود را بالاتر ببرد. برای مثال آپشن کیسه هوا در پراید های جدیدی که توسط این شرکت تولید شده اند، برای رانندگان و سرنشین های جلوی خودرو تعبیه شده است. تا در هنگام تصادف های احتمالی، قدری از شدت جراحات وارده بکاهد و احتمال مرگ را کاهش دهد. این شرکت در زمینه ی تولید انواع لوازم یدکی خودرو فعالیت می کند. در ادامه ی این مقاله و در پاراگراف بعدی به چند مورد از این قطعات و لوازم یدکی خودرو اشاره می کنیم.

 

آشنایی با چند مورد از لوازم یدکی خودرو های شرکت سایپا

لوازم یدکی بسیاری توسط شرکت خودروسازی سایپا تولید شده و در اختیار فروشندگان این دسته از کالا ها و محصولات در سطح کشور قرار می گیرند. در زیر به چند مورد از این لوازم یدکی اشاره می کنیم و درباره ی آن ها به صورت جداگانه صحبت خواهیم کرد:

  • چراغ پراید

یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات خودرو، چراغ خودرو می باشد. با توجه به این که چراغ های جلو و عقب خودرو ها معمولا از جنس شیشه بوده و بسیار آسیب پذیر هستند، لذا امکان شکستگی آن ها در تصادفات بسیار بالا می باشد. این موضوع باعث شده است تا چراغ پراید به عنوان یکی از مهم ترین لوازم یدکی خودرو شناخته شده و توسط فروشگاه های فعال در زمینه ی فروش قطعات و لوازم یدکی خودرو به فروش برسد.

  • آینه پراید

آینه پراید نیز همانند چراغ پراید همواره در معرض شکسته شدن قرار دارد. لذا شرکت سایپا برای این که افراد در زمینه ی آینه ی خودروی خود با مشکل مواجه نشوند. اقدام به تولید تعداد زیادی آینه پراید می نماید تا از این طریق بتواند تعداد آینه های مورد نیاز برای خودرو های پراید در سراسر کشور را تامین نماید.

  • شیشه پراید

یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین لوازم یدکی خودرو، شیشه پراید می باشد. شیشه پراید یکی از قسمت هایی است که در تصادفات بیشترین آسیب را می بیند. و این موضوع باعث شده است تا تعداد زیادی شیشه آماده توسط شرکت سایپا تولید شده و آماده ی استفاده باشند. شیشه های کناری، عقبی و شیشه جلویی پراید ها دارای ابعاد و اندازه های گوناگونی هستند. در انواع مدل های مختلف پراید نیز این شیشه ها ابعاد مختلفی دارند و برای هر خودرو شیشه هایی با ابعاد و اندازه های مختلف برش داده می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

  • شیشه بالابر پراید

تکنولوژی بالابر شیشه، یکی از جدید ترین تکنولوژی هایی است. که امروزه از آن در ساخت و تولید بسیاری از خودرو های ایرانی و خارجی استفاده می شود. در مورد پراید نیز شیشه بالابر بسیار کاربردی بوده و برای سرنشینان جلو مورد استفاده قرار می گیرد. اهرم هایی در سمت چپ راننده و سمت راست سرنشین جلو وجود دارند. که افراد می توانند به کمک این اهرم ها و دکمه ها، شیشه ها را به کمک برق تولید شده توسط باتری خودرو بالا برده و یا پایین بکشند. در بعضی از موارد ممکن است این قطعه دچار شکستگی یا آسیب شود. که در این گونه موارد از قطعات یدکی یا جایگزین برای آن استفاده می شود.

  • آینه تیبا

آینه تیبا، یکی دیگر از مهم ترین لوازم یدکی خودرو می باشد. که توسط شرکت خودروسازی سایپا تولید می شود. تیبا خودروی جدیدی است که توسط این شرکت خودروسازی تولید آن در دستور کار قرار گرفته است. و در دو نوع تیپ 1 و تیپ 2 به بازار عرضه می شود. لوازم یدکی این خودرو نیز به صورت کامل در بازار موجود می باشند و افراد می توانند با مراجعه به فروشگاه های فعال در زمینه ی فروش لوازم یدکی خودرو، قطعات مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

لوازم یدکی پراید

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با لوازم یدکی خودرو های تولید شده توسط شرکت خودروسازی سایپا آشنا کرده و درباره ی آن ها توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. امیدواریم این مقاله بتواند رضایت خاطر شما عزیزان را جلب کند و از مطالب این مقاله استفاده لازم را کرده باشید.