سپر مزدا 3 اصلی
تشخیص سپر مزدا 3 اصلی از غیر اصلی

آموزش تشخیص سپر اصلی مزدا 3 و نمونه غیر اصلی آن:

 

با توجه به افزایش تعداد محصولات غیر اصلی و کم کیفیت در بازار برآن شدیم تا در این مقاله آموزش نحوه تشخیص سپر مزدا 3 اصلی و فابریکی را از نمونه تقلبی و غیر اصلی آن را آموزش دهیم.

این آموزش برای سپر جلو مزدا 3 داده می شود ولی در مورد سپر عقب مزدا 3 نیز صادق می باشد.

سپر مزدا 3 موجود در ایران ساخت 3 کشور چین ، تایوان و ژاپن می باشد که سپر ساخت تایوان نیز دارای چندین مارک و برند می باشد که فقط یک نمونه مشابه سپر اصلی یعنی ژاپنی می باشد که بعضی از فروشگاه های فروش قطعات مزدا 3 این سپر را به جای نمونه اصلی آن به فروش می رسانند و سود زیادی از اختلاف قیمت نمونه اصلی و تایوانی آن می برند.

ابتدا به بررسی سپر مزدا 3 ساخت چین( یا ممکن است به عنوان تایوان نام ببرند) بپردازیم.سپر مزدا 3 نیو و یا طرح قدیم ساخت چین دارای مشکلات زیر می باشد:

 

1- عدم چفت شدن با بدنه:

 

سپر مزدا ساخت کشور چین با بدنه چفت نمی شود و فاصله ای برخلاف نمونه اصلی با بدنه فلزی خودرو پیدا می کند. عکس زیر فاصله استاندارد لبه کاپوت با سپر و لبه گلیگر مزدا 3 با سپر است.

 

سپر مزدا 3 اصلی

 

2- وزن سپر:

 

سپر مزدا 3 نمونه اصلی دارای وزن به مراتب سنگین تر از سپر مزدا ساخت چین دارد و هنگام مقایسه با سپر خودتون این تفاوت را احساس می کنید. البته باید در نظر داشت سپرها باید به صورت پوسته مقایسه شوند.

 

3- کیفیت سپر:

 

این ویژگی نیاز به کمی تجربه دارد و ممکن است خریدار سپر تشخیص کیفیت سپر برایش سخت باشد لذا کافی است سپر رو برای یک صافکار برده و نشان دهید تا صافکار اصالت اونو تشخیص بده

 

تفاوت سپر مزدا 3 ساخت تایوان (اصلی) با نمونه ژاپنی:

 

خب تا اینجا تفاوت سپر ساخت چین با سپر ساخت تایوان و ژاپن رو فهمیدیم.حالا نوبت تفاوت سپرهای ساخت تایوان و سپرهای ساخت ژاپن می باشد.

خب ابتدا باید عرض کنم که سپرهای ساخت تایوان چندین برند دارند که فقط نمونه اصلی آن 3 ویژگی تشخیص سپر چینی که در بالا اشاره شد را دارند. پس هر فروشنده ای گفت سپر تایوانیه مستلزم اینه که 3 ویژگی بالا رو داشته باشه.

خب تفاوت سپر مزدا 3 تایوان با نمونه اصلی در چیست؟

سپر مزدا 3 ساخت ژاپن دارای پلاستیک و مهر مزدا می باشد همچنین مهر مزدا نیز باید داخل سپر خورده باشد.
البته باید خدمتتون بگم که نمونه چینی با مهر مزدا با توجه به همکاران محترم مهرسازان در ایران به وفور دیده می شود.

پس مهر و پلاستیک لزوما جنس اصلی را نشان نمی دهد. اگر هنگام خرید سپر دارای مهر مزدا نبود که سپر اصلی نیست و اگر دارای مهر بود باید 3 گزینه بالا رو داشته باشه و همچنین حتما باید به یک صافکار حرفه ای نشان داده بشه تا اصالت سپر تشخیص داده بشه

 

جمع بندی:

 

سپر مزدا 3 در دو نوع تایوان اصلی و ژاپنی آن بسیار با کیفیت می باشد و برای تشخیص این 2 نوع با نمونه های چینی و تایوانی فیک باید 3 گزینه توضیح داده شده را داشته باشد

برای تشخیص نمونه تایوان اصلی و ژاپنی نیز یک صافکار حرفه ای در ضمینه سپر مزدا می تواند بسیار به شما کمک کند